Sunday 6 November 2011

perasaan itu...



.

perasaan itu pasti akan kembali..


kicauan burung berkumandang dari luar jendela..

aku berasa tenang..
aku berasa aman..
i feel free!

andaikata aku seekor burung
akan aku merentasi benua Afrika..
kutub utara..
kutub selatan..
dan seluruh negara..

hanya kerana untuk menikmati keindahan alam ciptaan Illahi..
alangkah bahagianya hidup dalam ketenangan tanpa masalah, tanpa bebanan..
yang dapat dirasai hanya la kebebasan..

tapi...
aku sedar aku hanya manusia biasa yang hidup di bumi ciptaan Illahi..
takdir aku untuk menjadi seorang manusia bukannya seekor burung..
dan aku tidak boleh persoalkannya

untuk mencapai kebebasan seperti seekor burung,
aku perlu berusaha dan sentiasa mengingati Tuhan
kerana setiap apa yang diperolehi oleh apa-apa yang bergelar makhluk,
semuanya datang dari Allah..

bersyukurlah kita atas segala RahmatNya..



99 Stunning Images That Refresh Your Mind 4_010

0 comments:

Post a Comment

 

.....saranghae.....(^_^). Design By: SkinCorner