Wednesday 9 November 2011

andai itu takdirnya...


     tu tajuk novel sebenarnya...mase study week sem lepas aku baca novel ni..ingat nak baca sikit je..sekali da baca hah! terus x ley lepas da.hehe..nak kata aku ni pencinta novel x la jugak..tapi ntah kenapa masa tu hati ni teringin plak nak baca...korang2 kalau ada kelapangan ce la baca novel ni..memang menyayat hati..dalam banyak2 novel yang aku baca b4 ni, novel ni la yang betul da berjaya wat aku nangis x benti2..klako pulak bila ingat2 balik..hehe...at bawah ni cover page dye...



 


Jom baca sinopsis novel ni..(^_^)

perkahwinan yang tidak terduga antara Aleya dan Syed Aizril membuatkan Aleya hidup terseksa. Dia dibuang keluarga..pasrahkah dia?

Aleya, seorang gadis yang cantik dan berlatarbelakangkan keluarga sederhana, dalam diam menyimpan perasaan pada seorang anak tokoh korporat yang ternama yang juga merupakan rakan sekuliahnya di Universiti di United Kingdom, Syed Adam Aizril. Syed Adam Aizril, wajahnya yang tampan menjadikan dia kegilaan ramai gadis. limpahan  kemewahan meletakkan ego dan kesombongan di singgahsana yang paling tinggi. Mentalitinya yang mementingkan darjat dan kedudukan telah menutup pintu hatinya untuk mendengar bicara hatinya sendiri yang pada ketika telah mula ada getaran Aleya.
"salahkah Leya mencari sedikit bahagia? mengapa Leya tak pernah dapat merasainya? hina sangatkah Leya sebab beribu dan berbapakan orang miskin? memang Leya miskin tapi Leya jugak ada maruah diri."
terjadinya suatu perkara yang menyatukan mereka. Tapi kerana terlalu ego, sombong dan mementingkan darjat, Aleya dilayan hina oleh Syed Aizril.

Untuk taw lagi isi2 dalam novel ni, korang beli la..baca berulang kali pun tetap best..tetap nak nangis jugak..huhu...novel ni memang tak boring. kalau ada 10 bintang, 10 jugak la yang aku bagi..harga dye ok je..RM 19.90, 588 pages..penulis dye Siti Rosmizah..(^_^) have a good reading!!





0 comments:

Post a Comment

 

.....saranghae.....(^_^). Design By: SkinCorner